Službena stranica SZP
21312 Podstrana | Strožanačka cesta 20
091 544 33 03
16 ruj., 2018 68 Pregleda

OBLJETNICA

Uz zahvalnost svim sudionicima osvajanja i zauzimanja nekadašnje vojne baze Sv. Jure – Žrnovnica i čestitke na 27. obljetnici preuzimanja ovog najvrijednijeg objekta Hrvatske vojske zaplijenjenog od bivše JNA, prenosimo članak iz današnje SD koji detaljnije evocira sjećanja na ovaj dio žrnovačke i poljičke prošlosti.

14 ruj., 2018 250 Pregleda

ODRŽANA JAVNA RASPRAVA: ‘DI SI BIJA, ŠTA SI RADIJA – NIŠTA!’

Danas, 14. rujna 2018, održane su dvije epizode dugo iščekivane javne rasprave o Studiji utjecaja na okoliš državne ceste D8, dionica čvor TTTS – čvor Stara Podstrana – čvor Krilo Jesenice – čvor Dugi Rat – most Cetina i to – vrlo uspješno! Kad to kažemo onda isključivo mislimo na interese državne tvrtke Hrvatske ceste d.o.o. iz Zagreba kao naručitelja Studije te tvrtku Oikon d.o.o. koja je istu izradila, dok je za žitelje Podstrane i Dugog Rata, a naročito za ‘pobunjene’ Kriljane koji su pred zgradom dugoratske općine usputno i prosvjedovali protiv izgradnje trajektnog pristaništa, sve prošlo u duhu izreke ‘di si bija, šta si radija – ništa!’

Epilog i ne čudi s obzirom da je javnoj raspravi u vijećnici Općine Podstrana nazočilo samo 15-tak zainteresiranih građana, a u vijećnici Općine Dugi Rat, i to zahvaljujući spomenutim Kriljanima, možda tek dvostruko više što je sveukupno uzevši sramotno malo s obzirom na značaj ovog infrastrukturnog objekta za budućnost cijelih Poljica, pa i šire.

I dok je raprava u Podstrani prošla u gotovo idiličnoj atmosferi bez većih uzbuđenja, tek su se predlagači Studije malo namučili smisliti koliko-toliko suvisao odgovor na pitanje predsjednika Saveza za Poljica Ante Mekinića o razlozima izostavljanja čvora „Grljevac“ kao jednog od najvažnijih i prometno najopravdanijih na cijeloj trasi, rasprava u Dugome Ratu bila je znatno žučljivija zahvaljujući Korneliji Restović, Antonieti Trgo, Tonću Ercegoviću i drugim protivnicima izgradnje čvora „Jesenice“ ili točnije trajektnog pristaništa u Krilu. Rasprava je otkrila da se projektanti trase brze ceste, kao ni autori Studije o utjecaju na okoliš, nisu baš nauživali terena koji su ‘papirnato’ obrađivali što je kod dijela nazočnih dovelo u pitanje njihovu vjerodostojnost, pa čak i namjere.

S druge strane, vjerodostojnost same rasprave kao zakonom predviđenog komunikacijskog formata između naručitelja usluga i korisnika istih koji, usput rečeno, sve to i plaćaju, doveo je u pitanje već spomenuti predsjednik Saveza za Poljica Ante Mekinić koji je i u Dugome Ratu ostao bez odgovora na upit zašto trasa brze ceste i spomenuta Studija kao strateški razvojni dokumenti nisu građanima dostupni ‘on-line’ i to s recenzijama i komentarima neovisnih stručnjaka nego im se informacije serviraju na način neprimjeren informatičkome dobu, dozirano i na kapaljku. 

Spomenimo još i to da su svoju ‘činovničku’ zadaću rutinski odradili priređivači ove javne rasprave dr. sc. Mladen Perišić iz županijskog Upravnog odjela za komunalne poslove, komunalnu infrastrukturu i zaštitu okoliša, dipl. inž. građ. Željko Koren iz tvrtke Oikon d.o.o. kao voditelj izrade Studije, dipl. inž. građ. Neven Matijević iz Hrvatskih cesta d.o.o. kao voditelj Poslovne jedinice Split dok se niz drugih resornih stručnjaka, zbog rasprave koja se posve rasplinula, nije stigao ni predstaviti.

Sve u svemu, kako rekosmo na početku, ‘di si bija, šta si radija – ništa!’ Brza cesta ide dalje. Dokle, kakva i na koji način, ne znamo kao što to ni dosad nismo znali!

14 ruj., 2018 74 Pregleda

23. OBLJETNICA SMRTI POLJIČKOG VITEZA

U spomen na stožernog brigadira Antu Šaškora Bradu iz Čišala, junaka Domovinskog rata i legendarnog zamjenika zapovjednika Prvog hrvatskog gardijskog zdruga koji je 1995. smrtno stradao na planini Vitorog, priređen je tradicionalni turnir u streljaštvu čiji pobjednici su svi koji čuvaju spomen na ovog velikog čovjeka i domoljuba. Više u priloženom članku iz SD.

13 ruj., 2018 80 Pregleda

IMA SE, MOŽE SE, GRADI SE… ALI U ISTRI!

Ima se, može se, gradi se… Ali u Istri! I neka se gradi jer Istra to zaslužuje sustavnim zauzimanjem svih njenih relevantnih subjekata za vlastiti gospodarski prosperitet i opstojnost istarskog identiteta neovisno o političkim strujama i trendovima. Ne podilazeći strankama na vlasti, Istra se odavno izborila za status da biti hrvatski domoljub u prvome redu znači voljeti Istru.

I zato Vladi RH nije preostalo ništa drugo nego da donese odluku o produljenju koncesijskog ugovora za pet godina na temelju kojega će se za dionicu dugu 28 km od Pazina do tunela Učka uložiti 1,237 milijardi kuna bez PDV-a u autocestu punog profila sa ukupno 31 objektom (11 vijadukata, 14 podvožnjaka, 3 nadvožnjaka, odmorište Rebri itd.), i što je najvažnije – sve će biti izgrađeno za samo tri godine!

Nasuprot istarskome ‘ipsilonu’ (prometnice oko Zagreba i od Zagreba prema graničnim prijelazima nećemo ni spominjati – neka i njih!), zaobilaznica ili brza cesta Solin – Stobreč – Dugi Rat – Omiš u dužini od cca 20 kilometra i ukupnoj vrijednosti investicije od 2,435 milijardi kuna (što se čini prenapuhanim iznosom jer toliko stoji i puno zahtjevniji objekat kao što je Pelješki most!) ‘gradi’ se već desetljećima i još uvijek se ne zna kad će gradnja uopće započeti, pod kojim uvjetima te tko će je i kako financirati (Vlada RH se nada da će EU, dok ovoj i nije osobito stalo razvijati naš turizam).

Dalmaciji i Dalmatincima zaludu su statistike i relevantne činjenice koje su ovu ‘cestu života’ i formalno svrstale u sami vrh državnih cestovnih prioriteta, zaludu joj je što se na premijerskoj i nizu ministarskih funkcija uključivo i državne tajnike u Ministarstvu prometa već godinama i desetljećima izmjenjuju Dalmatinci i zaludu joj je što se glavnina državnog prihoda od turizma ubire u Dalmaciji.

Sad vi lijepo promislite i recite zašto se u nekim dijelovima Lijepe naše može graditi, a u Dalmaciji (uključivo, naravno, i naša Poljica) ne može, pa ne može?

13 ruj., 2018 84 Pregleda

PUSTI ME PROĆ!

Može li netko potpisanoj novinarki SD, a napose poštovanom ravnatelju Županijske uprave za ceste g. Petru Škoriću objasniti da zbog radova na cesti za Žrnovnicu ne kasne samo „Prometovi“ autubusi i posljedično Žrnovački srednjoškolci nego i nebrojeni drugi, a naročito žitelji Srednjih Poljica kojima je to jedina cestovna veza sa Splitom. I zato smo barem od gospodina ravnatelja kao nadležno stručne osobe očekivali neko lucidnije rješenje od ‘privilegiranog’ propusta vozila iz smjera Žrnovnice u terminima početka nastave, pa mu predlažemo da razmisli o pojačanom intezitetu radova na ovoj ‘zahtjevnoj’ prometnici umjesto pomalo zastarjele metode ‘pusti me proć!’.

12 ruj., 2018 342 Pregleda

PRIMJEDBE NA PRIJEDLOG IZMJENA I DOPUNA URBANISTIČKOG PLANA UREĐENJA RIBNJAK (VII) U OMIŠU

Naša udruga Savez za Poljica i pojedini njeni članovi, a ponajviše dipl. inž. građ. Ivan Vulić, potrudili su se i u pisanoj formi nadležnima u Gradu Omišu dostavili primjedbe na Prijedlog izmjena i dopuna Urbanističkog plana uređenja Ribnjak (VII) u Omišu koje u cjelosti, zajedno sa prilozima, podastiremo na uvid javnosti, a ponajprije građanima ovog dijela Grada Omiša i Poljica.

Primjedbe se odnose na lokaciju autobusnog kolodvora, uređenje i zaštitu desne obale rijeke Cetine, prijedlog mogućih lokacija luke nautičke namjene, proširenje i zaštitu plaže te izgradnju šetnice (tzv. lungo mare) i biciklističke staze.

 

12 ruj., 2018 75 Pregleda

TAKSIJEM NA AUTOBUS

Ne znamo koliko su žitelji Prika i drugih dijelova Poljica upoznati s Prijedlogom izmjena i dopuna Urbanističkog plana uređenja Ribnjaka koji je još koji dan na javnoj raspravi, a koji bi, ako ni zbog čega drugog, morao zanimati Poljičane zbog izmještanja autobusnog kolodvora na novu lokaciju najmanje kilometar udaljenu od centra grada.

Usvoji li se novi izmjenjeni UPU (a kad se u nas što nije usvojilo!?), omiški bi taksisti mogli počet trljat ruke jer će se malokoji Poljičanin domoći ‘pruge’ za doma bez njihovih usluga, naročito zimi za gruba vrimena.

No kako nas priča o kolodvoru ne bi zavela, jednako pomno valja pogledati i ostatak sadržaja spomenutog plana s obzirom da je Ribnjak ne samo ures Omiša nego i jedno od najatraktivnijih poljičkih izlaza na more.

Zato se trgnite i bacite oko na ovaj važan dokument dok nije kasno!

11 ruj., 2018 497 Pregleda

AKO NE MOŽETE MIJENJATI TRASU, MIJENJAJTE NJENE ‘PROJEKTANTE’

Razuman čovjek teško može shvatiti da je samo zahvaljujući zakonskoj obavezi stavljanja na javni uvid Studije o utjecaju na okoliš državne ceste D8; dionica: čvor TTTS – čvor Stara Podstrana – čvor Krilo Jesenice – čvor Dugi Rat – most Cetina bilo moguće doći i do spoznaje o trasi izgradnje ove, za Poljičane i druge žitelje Poljica naročito, životno važne prometnice.

Zato smo i zamolili člana naše udruge gospodina Ivana Vulića, diplomiranog građevinskog inženjera prometnog (infrastrukturnog) smjera koji je svoj radni vijek proveo u planiranju i izgradnji prometnica i trajektnih luka u tvrtkama Hrvatske ceste d.o.o. i Hrvatske autoceste d.o.o. i koji desetljećima prati i komentira prometnu problematiku naših Poljica i cijele splitske anglomeracije pa i šire, da napiše stručan osvrt na predloženu trasu spomenute brze ceste kako bismo i mi laici mogli razabrati što nam se to nudi i pod kojim uvjetima.

Nakon što pročitate njegov stručni osvrt dostupan na priloženom linku, nemojte se prepustiti osjećaju nemoći i beznađa jer ako već ne možete mijenjati trasu zaobilaznice, mijenjajte njene ‘projektante’ tako da na prvim slijedećim izborima uskratite svoj glas onima koji zbog svoje sebičnosti, nestručnosti ili nesposobnosti troše našu budućnost.

Uz podsjetnik na javnu raspravu o uvodno spomenutoj Studiji koja će se održati u petak 14. 9. 2018. u 11.00 sati u prostorijama Općinske vijećnice u Podstrani te istoga dana u 14.00 sati u prostorijama Općinske vijećnice u Dugome Ratu, osvrt dipl. inž. građ. Ivana Vulića na trasu brze ceste čvor TTTS – čvor Stara Podstrana – čvor Krilo Jesenice – čvor Dugi Rat – most Cetina dostupan je na linku http://poljica.hr/wp-content/uploads/2018/09/Osvrt-in%C5%BE.-Ivana-Vuli%C4%87a-na-trasu-brze-ceste-TTTS-Omi%C5%A1.pdf a trasa brze ceste na linku http://poljica.hr/wp-content/uploads/2018/08/Trasa-zaobilaznice-Stobre%C4%8D-Omi%C5%A1-sa-svim-%C4%8Dvori%C5%A1tima.pdf

Osvrt inž. Ivana Vulića na trasu brze ceste TTTS – Omiš

 

07 ruj., 2018 66 Pregleda

VOZI NAOKOLO, A STRUJU NADOPLAĆUJ!

Na zahtjev investitora „Vjetroelektrane Orjak“ d.o.o. iz Zagreba, Županijska uprava za ceste Split donijela je odluku o zatvaranju dijela županijske ceste Ž6166 (Omiš/D8-Kučiće-Slime-D39) od Pavića mosta do HE Kraljevac u vremenu od 12. rujna 2018. do 4. listopada 2018. kako bi se položio 35 kV kabelski vod od VE Kom-Greda-Orjak do postojeće TS 35/10 kV.

Nije toliki problem što će žitelji i posjetitelji ovoga kraja morati nešto više od tri tjedna (premda se čini i duže s obzirom da u točki VI. Odluke piše da traje do 10. listopada 2018.) voziti zaobilazno preko Kostanja, Blata n/C, Šestanovca i Zadvarja, i nije toliki problem što je spomenuta Odluka dostavljena svima osim mjesnim odborima tj. žiteljima okolnih mjesta koji će najviše trpjeti njene posljedice (vidi pod Dostaviti), koliko je velik problem što ćemo svi mi zajedno zadugo sufinancirati ovu ‘jeftinu’ struju iz obnovljivih izvora dok će profit ubirati netko drugi.

No utješno je što će žitelji ovog dijela Poljica, za razliku od onih koji su ubrali ili će zadugo ubirati svoj ‘zub’, uživati u ‘slici i tonu’ vjetroparka koji već krasi pejzaž kostanjsko-selačke juti i pasika, prostora koji inače uživa čak dvostruku zaštitu kao prirodni resurs od iznimne vrijednosti. Ma ko to more platit?!

29 kol., 2018 307 Pregleda

STUDIJA O UTJECAJU ZAOBILAZNICE STOBREČ – OMIŠ NA OKOLIŠ, NAPOKON DOSTUPNA I ‘ON-LINE’

Nakon što smo, teškom mukom, uspjeli doći do trase zaobilaznice Stobreč – Omiš, s još većim naporom dođosmo napokon i do Studije o utjecaju na okoliš državne cesta D8, dionica čvor TTTS – čvor Stara Podstrana – čvor Krilo Jesenice – čvor Dugi Rat – most Cetina, kako se službeno zove ove prometnica koja Poljičanima i drugim žiteljima Poljica život znači, pa jedan i drugi dokument možete u miru svoga doma razgledati zasad jedino na internetskoj stranici Saveza za Poljica na linkovima kako slijedi:

  1. Trasa zaobilaznice Stobreč – Omiš: http: //poljica.hr/wp-content/uploads/2018/08/Trasa-zaobilaznice-Stobre%C4%8D-Omi%C5%A1-sa-svim-%C4%8Dvori%C5%A1tima.pdf
  2. Studija utjecaja na okoliš državne cesta D8, dionica čvor TTTS – čvor Stara Podstrana – čvor Krilo Jesenice – čvor Dugi Rat – most Cetina: http://poljica.hr/wp-content/uploads/2018/08/Studija_utjecaja_na_okoliszaobilaznice_TTTS_Omis-web@72dpi.pdf

Po vašem uvidu u priložene dokumente, napose u Studiju iz točke 2. koja je, ponavljamo još jednom, i službeno izložena javnoj raspravi koja traje do srijede 19. 9. 2018., molimo sve vas koji u spomenutim dokumentima razaberete bilo što relevantno za spomenutu raspravu da u svojim komentarima i drugima skrenete pozornost na podatke i činjenice koje smatrate posebno važnim kako bi što veći broj naših sugrađana mogao aktivno sudjelovati u javnom izlaganju koje će se održati u petak 14. 9. 2018. u 11.00 sati u prostorijama Općinske vijećnice u Podstrani te istoga dana u 14.00 sati u prostorijama Općinske vijećnice u Dugome Ratu.

I zato, Poljičani poštovani, uzmite napokon sudbinu u svoje ruke barem u onoj mjeri koja vam je ponuđena jer sudeći po tome što ovi životno važni dokumenti nisu dostupni na internetskim stranicama Hrvatskih cesta d.o.o. i nadležnoga Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, ali nažalost, ni na službenim stranicama SDŽ te Poljicima nadležnih gradova i općina kao što bi to u ovo internetsko doba bilo za očekivati, jasna vam je valjda namjera i poruka.

Studija_utjecaja_na_okoliszaobilaznice_TTTS_Omis-web@72dpi