Službena stranica SZP
21312 Podstrana | Strožanačka cesta 20
091 544 33 03
17 tra., 2021 469 Pregleda

LOKALNI IZBORI 2021. (4) – NL ALTERNATIVA ZA DALMACIJU

Kako bismo biračima s područja povijesnih Poljica pomogli da budu što bolje informirani o kandidatima na ovogodišnjim lokalnim izborima koji će se održati 16. svibnja 2021, pokušat ćemo u okvirima naših mogućnosti predstaviti barem neke od njih na način da njihova obećanja i namjere učinimo dostupnijima sukladno raspoloživim izvorima i informacijama. Kako ćemo to uglavnom činiti doslovnim preuzimanjem i/ili prenošenjem javno dostupnih priloga i informacija, za istinitost istih ne odgovaramo.

Mjesto u skupštini Splitsko-dalmatinske županije pokušat će izboriti još jedna nezavisna lista pod nazivom Alternativa za Dalmaciju koja je u formalnome smislu koalicija nezavisnih stranaka Alternative i Akcije mladih, a stvarno akcijska mreža nezavisnih lista i poznatih nestranačkih i nezavisnih kandidata.

Iz njihova programa, kao posebno zanimljivu za nas Poljičane, izdvojili smo temu preustroja lokalne samouprave koju su u Alternativi obradili upravo na primjeru Poljica pa tekst prenosimo u cjelosti:

ALTERNATIVA ZA DALMACIJU – Općine kao funkcionalne sredine

POLJICA KAO LOKOMOTIVA RAZVOJA

Da parola ‘divide et impera!’ (razdvoji pa vladaj!)  koju je rimski Senat primjenjivao prema neprijateljima kako bi ih podijeljene lakše pokorio i njima vladao – jednako dobro funkcionira i dvije tisuće godine poslije, najbolje se vidi na primjeru onoga što je (pre)ostalo od nekoć slavne Poljičke Republike. Kažemo ‘onoga’ jer Poljica već desetljećima ni formalno ni pravno ne postoje s obzirom da su danas administrativno podijeljenja između čak sedam jedinica lokalne samouprave (gradovi Omiš, Split i Trilj te općine Dugi Rat, Dugopolje, Šestanovac i Podstrana). Poljica ‘postoje’ još samo u srcima Poljičana te na razini Poljičkoga dekanata i nekoliko građanskih udruga i društava koji nastoje svoju višestoljetnu slavnu povijest, uljudbu, kulturu, tradiciju i običaje otrgnuti zaboravu i potpunome nestajanju.

Ako je donekle i razumljiva težnja osvajača da neprijatelja ‘razdvoji’ kako bi ga pokorio i njime lakše vladao, zdravome razumu nikako ne može biti razumljivo zašto to isto svojim Poljicima čini država za koju su se Poljičanke i Poljičani vjekovima borili, ginuli i iznova rađali da bi za nju živjeli. U ovome slučaju riječ je o državi Hrvatskoj koja je ranih 90-tih bez ikakvoga povoda i razloga sudbinu drevnih Poljica neodgovorno predala u ruke spomenutim gradovima i novokomponiranim općin(ic)ama narugavši se tako ponosnim Poljičanima koji su punih šest stoljeća čuvali i sačuvali svoje hrvatstvo i to u okruženju svjetskih velesila na burnoj razmeđi Istoka i Zapada. 

Čak i da je namjera hrvatskoga Sabora i bila dobra, vrijeme je odavno pokazalo da su posljedice takvog administrativnog i političkog rastrojstva Poljica stravične o čemu svjedoči posvemašnja osiromašenost, opustjelost, zaostalost i zapuštenost ove bogomdane povijesne regije prebogate poviješću, prirodnim resursima i ljudskim potencijalama koji naočigled sviju rapidno propadaju i nestaju. Sudbinu Poljica, nažalost, dijele i mnogi drugi krajevi u Hrvatskoj zato što je vladajućima još uvijek važniji ostanak na vlasti od ekonomičnih rješenja i naših sudbina. Apsurdno je, primjerice, da su Gornja Poljica samo zato što administrativno pripadaju Gradu Omišu kategorizirana kao razvijeno urbano područje jer zbog ove birokratske idiotarije mnogim je poduzetnicima onemogućen pristup fondovima za nerazvijene premda pojedina domaćinstva još uvijek nemaju ni vodu ni struju unatoč tome što im Cetina, koja ovim energentima snadbijeva pola Dalmacije, protječe dvorištem!

Zbog svega navedenoga nužno je što prije pristupiti sveobuhvatnoj reformi lokalne samouprave i ukinuti sve one jedinice lokalne samouprave koje nisu u stanju ni financijski ni kadrovski brinuti o sebi te poraditi na njihovome spajanju zbog poboljšanja dostupnosti i kvalitete lokalnih usluga, a napose zbog optimalnog iskorištavanja vlastitih potencijala. U takvom načinu razmišljanja Poljica bi već na prvi pogled bila prepoznata kao lokomotiva razvoja šireg područja u čijoj bi kompoziciji bile sve spomenute općinice, a spomenuti gradovi postaje i partneri na putu zajedničkoga prosperiteta.

Istovremeno, primjer Poljica mogli bi slijediti i mnogi drugi u Hrvatskoj koji su jednako nepravedno podređeni slabijima i manje uspješnima od sebe samih, a za dobrobit sviju zajedno. Za to nam je potrebno tek zrno soli i nešto više dobre volje, a ovogodišnji svibanjski izbori su prilika da se novoj prosperitetnoj Hrvatskoj postavi kamen temeljac i udahne zdrava nada.

Alternativa za Dalmaciju

16 tra., 2021 2.790 Pregleda

LOKALNI IZBORI 2021. (3) – JOSIP BANOVIĆ, KANDIDAT ZA GRADONAČELNIKA GRADA OMIŠA

Kako bismo biračima s područja povijesnih Poljica pomogli da budu što bolje informirani o kandidatima na ovogodišnjim lokalnim izborima koji će se održati 16. svibnja 2021, pokušat ćemo u okvirima naših mogućnosti predstaviti barem neke od njih na način da njihova obećanja i namjere učinimo dostupnijima sukladno raspoloživim izvorima i informacijama. Kako ćemo to uglavnom činiti doslovnim preuzimanjem i/ili prenošenjem javno dostupnih priloga i informacija, za istinitost istih ne odgovaramo.

Kako najveći dio povijesnih Poljica administrativno pripada Gradu Omišu, logično je da izbori za gradonačelnika i gradsko vijeće Grada Omiša izazivaju veliku ako ne i najveću pozornost Poljičana i drugih žitelja Poljica. Jedan od kandidata za omiškoga gradonačelnika je i kandidat HDZ-a Josip Banović kojega je Televizija Dalmacija 8. travnja 2021. ugostila u svojoj emisiji Konsenzus. Što je kandidat rekao, a što nije pogledajte i poslušajte u polusatnom video prilogu dostupnome na https://www.youtube.com/watch?v=gUzok_ONwi8

JOSIP BANOVIĆ, KANDIDAT ZA GRADONAČELNIKA GRADA OMIŠA

Za one koji oskudijevaju vremenom, evo sažetka razgovora:

  • moja vizija i planovi slični su onima mojih političkih konkurenata no pitanje je u kojoj mjeri ih tko može realizirati
  • mislim da je u Omišu najvažnije pitanje prometa zbog velikih prometnih gužvi… nije se smjelo dogoditi da se zbog izgradnje zaobilaznice Omiša odsjeklo zaleđe grada
  • Omiš je dobro iskoristio resurse koje ima ali dolazi vrijeme da se Omiš mora ozbiljno zakačiti na županijske i državne financijske strukture… zato sam ja tu jer vjerujem da mogu na dobar način iskomunicirati potrebe Omiša sa županijskim i državnim vlastima
  • turizam se mora razvijati u smjeru da u Omiš dolazi što više turista jer to znači i veću zaradu… Omiš mora konzumirati sve svoje resurse, more, obalu, rijeku… treba razmišljati i o omasovljenju turizma brodovima… omiško priobalje treba dobro povezati s omiškim zaleđem
  • treba razmišljati o otvaranju tunela koji bi povezao srednja i sjeverna Poljica odnosno područje Grada Omiša sa triljskim bazenom i sinjskim bazenom zbog bolje međusobne gospodarske suradnje
  • kanjon Cetine nudi brojne mogućnosti ali je nedovoljno dobro organiziran i eksploatiran
  • Omiš ima sreću da nema loše kandidate u ovim lokalnim izborima
  • političari, uvjetno, mogu biti nezavisni ali mislim da nije dobro da budu nezavisni jer ako ste dio nekog sustava onda puno lakše konzumirate njegove mogućnosti nego ako niste… to je ono zbog čega ja mislim da sam u prednosti u odnosu na moje protukandidate u Gradu Omišu jer sam član sustava koji vodi i županiju i državu i kao takav mislim da mogu doć puno lakše do benefita koje uključuju dobri odnosi sa županijom i državom
14 tra., 2021 300 Pregleda

LOKALNI IZBORI 2021. (2) – KANDIDATI ZA GRADONAČELNIKA GRADA SPLITA

Kako bismo biračima s područja povijesnih Poljica pomogli da budu što bolje informirani o kandidatima na ovogodišnjim lokalnim izborima koji će se održati 16. svibnja 2021, pokušat ćemo u okvirima naših mogućnosti predstaviti barem neke od njih na način da njihova obećanja i namjere učinimo dostupnijima sukladno raspoloživim izvorima i informacijama. Kako ćemo to uglavnom činiti doslovnim preuzimanjem i/ili prenošenjem javno dostupnih priloga i informacija, za istinitost istih ne odgovaramo.

Nakon što smo ovu rubriku otvorili predstavljajući Nezavisnu listu „Dugi Rat, Jesenice, Duće“ čija nositeljica je Antonieta Trgo, nastavljamo sa 6-minutnim tv-prilogom u kojemu su na zanimljiv način predstavljeni neki od kandidata za gradonačelnika Grada Splita (napomena: preuzeto sa stranice Dnevnik.hr https://dnevnik.hr/vijesti/lokalni-izbori-2021/dnevnik-iz-splita—647156.html?fbclid=IwAR2rvZAs-DzMhPRyCBX0IT8vQdPiw6TdoqiKMmtWZX954pXx_VcdAvQwdS4):

KANDIDATI ZA GRADONAČELNIKA GRADA SPLITA

U video prilogu predstavljeni kandidati su: Vice Mihanović (HDZ), Željko Kerum (HGS), Ivica Puljak (Centar), Ante Franić (SDP), Branka Ramljak (NK), Ivica Grković (Most), Jakov Prkić (Pametno za Split i Dalmaciju, Možemo! i Nova ljevica) i Siniša Vuco (HSS). 

13 tra., 2021 181 Pregleda

LOKALNI IZBORI 2021. (1) – NL “DUGI RAT, JESENICE, DUĆE” (nositeljica Antonieta Trgo)

Kako bismo biračima s područja povijesnih Poljica pomogli da budu što bolje informirani o kandidatima na ovogodišnjim lokalnim izborima koji će se održati 16. svibnja 2021, pokušat ćemo u okvirima naših mogućnosti predstaviti barem neke od njih na način da njihova obećanja i namjere učinimo dostupnijima sukladno raspoloživim izvorima i informacijama. Kako ćemo to uglavnom činiti doslovnim preuzimanjem i/ili prenošenjem javno dostupnih priloga i informacija, za istinitost istih ne odgovaramo.

Za početak ćemo predstaviti one najslabije, a to su u pravilu nezavisni kandidati i nezavisne liste. Jedna od takvih je i Nezavisna lista „Dugi Rat, Jesenice, Duće“ čija nositeljica je Antonieta Trgo s područja Općine Dugi Rat. Evo njihova programa i ciljeva (napomena: preuzeto sa fb-stranice https://www.facebook.com/NLDJD):

Nezavisna lista „Dugi Rat, Jesenice, Duće“ (nositeljica Antonieta Trgo)

Programi i ciljevi:

Da se kroz proaktivan rad Općinskog vijeća doprinese rješavanju najvažnijih gorućih problema u našoj općini i operativno razrade najprihvatljivija rješenja kojima će život i rad naših stanovnika biti osjetno kvalitetniji i ugodniji

  1. Saniranje neodržive situacije na prostoru bivše tvornice ‘Dalmacija’ Dugi Rat. Golema brda crne šljake stoje desetljeće i pol čekajući nepoznate subjekte da se prema prostornom planu izgrade namijenjeni sadržaji. Proaktivno ćemo sudjelovati na poticanju i stvaranju uvjeta da se cijeli neiskorišteni prostor prenamijeni i okrene stvarnim potrebama mještana općine Dugi Rat. U cilju ostvarivanja ove točke programa aktivno ćemo tražiti uključivanje nadležnih institucija Republike Hrvatske,
  2. Uređenje postojećih luka otvorenih za javni promet – Krilo, Bajnice, Sumpetar i Dugi Rat u suradnji s Lučkom upravom Splitsko-dalmatinske županije, nositeljem investicijskih zahvata. Cilj je da se optimalno riješi problem smještaja brodica i brodova jer su sadašnji kapaciteti neuvjetni i neodrživi. Pri tome će se osobito obratiti pažnja na kapacitete širenja uzimajući u obzir kapacitete obale i prostora. Također ćemo se zalagati za odbacivanje neumjerenih pretenzija kroz nametanje novih dodatnih velikih luka upravo zbog dosadašnjeg višegodišnjeg nerada i bezakonja koji je uvelike devastirao našu obalu. Zalagat ćemo se za uklanjanje i obustavu planova gradnje spojne ceste u Krilo, a sve u svrhu štetnog i nepotrebnog trajektnog pristaništa koje bi dodatno devastiralo našu obalu i ostavilo brojne mještane bez plaža za kupanje ljeti,
  3. Uređenje obale sa plažama i šetnicama po fazama od Omiša do Podstrane. U tom cilju, a prema raspoloživosti financijskih sredstava u općinskom proračunu, zalagat ćemo se za najviše moguće korištenje sredstava EU fondova,
  4. Aktivno ćemo sudjelovati u stvaranju uvjeta nastavka gradnje odvodne mreže prema započetom projektu, s mogućnošću realizacije u četverogodišnjem sazivu. Dodatno ćemo inzistirati na praćenju i koordinaciji s nositeljem projekta Vodovod i kanalizacija iz Omiša,
  5. Uređenje infrastrukture- vodovod, odvodnja, putevi- u Jesenicama, Zeljovićima, Krugu i Dućama u stvaranju uvjeta za revitalizaciju i integraciju sela u aktivni općinski život,
  6. Osiguravanje i stvaranje uvjeta za jaču i širu potporu posebno nadarenim učenicima i studentima. Ujedno ćemo se boriti za dosljednu pomoć stvarno potrebitima i slabijeg imovinskog stanja,
  7. Donošenje cjelovitih prostornih planova koji će trajno i kvalitetno kreirati potrebe prioritetno mještana općine, a zatim poslovnih subjekata, stvarajući potrebnu nužnu ravnotežu između mogućeg i traženog. U radu ćemo se čvrsto zalagati za odbacivanje neprihvatljivih i nametnutih rješenja uz maksimalan angažman u realizaciji i predlaganju prihvatljivih opcija. U izradi prostornih planova inzistirat ćemo na uključivanju neovisnih i stručnih javnih i privatnih subjekata. Inzistirat ćemo isto tako na uključivanje stručnih subjekata pri realizaciji dodjele sredstava iz EU fondova,
  8. Sve ulice, putove i prilaze kojima idu školska djeca osvijetliti i učiniti ih sigurnijima,
  9. Osigurati svakom mjesnom odboru prostore za rad koji bi ujedno služili za okupljanje, šah, kartanje i ostale društvene aktivnosti mještana,
  10. Subvencioniranje autobusnih karata za umirovljenike,
  11. Uložit ćemo svoje snage u sprječavanje komunalnog nereda, bacanje smeća, šuta, zemlje i ostalog građevinskog materijala po starim selima i moru,

Našim programom i njegovim ciljevima tražiti ćemo vašu podršku kako bi naša općina Dugi Rat i njena mjesta dobila prepoznatljiv izgled i vratila dušu, bila poželjno mjesto za život.

Sve se to može uz očuvanje kvalitete okoliša, naročito obale i mora!

04 tra., 2021 135 Pregleda

SRITAN USKRS!

Sritan Uskrs svim Poljičankama i Poljičanima, žiteljima i prijateljima Poljica kao i Poljicima nadležnim lokalnim samoupravama (svakoj po jedno jaje kao simbol plodnosti i obilja ali i uskrsnuća Poljica u njihovim planovima i projektima)!

19 ožu., 2021 1.238 Pregleda

Komentar inž. Ivana Vulića: ŠTO SE VALJA IZA BRDA? (42)

Prateći medijske objave i komentare u povodu zatvaranja za promet dionice državne ceste DC70 Omiš (Priko)–Zakučac u njenom kanjonskom dijelu, ne mogu se oteti dojmu da se medijski izvjestitelji zabavljaju marginalnim stvarima tematizirajući samo njima atraktivnu ‘organizaciju’ prebacivanja pješaka preko rijeke. O posljedicama ovog suludog čina u realizaciji Hrvatskih cesta d.o.o. Zagreb i uz asistenciju uškopljene omiške gradske vlasti – nitko ni riječi! A posljedice su takve da su štete koje će se naknadno vidjeti i zbrajati troškovno nemjerljive i od kojih će još zadugo trpjeti lokalno pučanstvo i gospodarstvo te gradski i državni proračuni. Tako se ne ponašaju ni pijani miljarderi ali koga briga – po dobrom starom običaju, tu i tamo poneki ‘pas’ zalaje, a karavane prolaze!
 
Baš zbog toga, kao stručna osoba koja se ovom problematikom bavi duže od dva desetljeća i kao korisnik prometnih objekata koji se upravo grade, još jednom skrećem pozornost javnosti na nešto gore i pogubnije što se ‘iza brda valja’, a odnosi se na struku i stručni pristup realizaciji ovog složenog projekta, pa krenimo redom:
 
1. realizacijom projekta Zaobilaznice Omiša ne rješava se gotovo ništa od sveukupnih potreba žitelja Omiša i Poljica te svih ostalih putnika u tranzitu zato što Omiš nije samo Fošal već obuhvaća i ‘nešto’ šire od spomenika Franji Kluzu na poljičkoj strani
 
2. spomenutim projektom, a prema odobrenim građevinskim dozvolama (začudno, ima ih nekoliko na jednom kilometru!?) i zbog jednako začudnog rješenja križanja u tunelu (inače nepoznatog u graditeljskoj praksi – vidi priloženu sliku), u konačnici neće biti moguće odvijanje prometa u svim potrebnim smjerovima nego samo tzv. izlijevanje prometa iz smjera Makarske što realizaciju ovako koncipiranog projekta čini nepotrebno skupom i prometno neučinkovitom
 
3. isforsirano i nelogično rješenje križanja u tunelu destabilizira statiku samoga tunela zbog pojačane primarne podgrade, a sama geometrije križanja u tunelu traži primjenu čak šest (6) tipova tunelske oplate što izgradnju čini znatno skupljom od potrebne
 
4. da bi dionica ceste DC70 od svoga ishodišta na Priku (kuća Kovač) do križanja pristupne ceste za tunel „Komorjak“ i budući most „Cetina“ udovoljila uvjetima prometovanja prema Pravilniku za projektiranje javnih cesta van naseljenog mjesta, neophodno je potrebno odmah pristupiti izbijanju tunela „Lisičina“ (na kojega se je brzo zaboravilo!) već u ovoj fazi radova jer se jedino na taj način rješavaju svi problemi oko izgradnje zaobilaznice (tunela „Komorjak“ i mosta) te sanacije litice i to bez naknadnog zatvaranja prometa
 
5. odmah nakon toga mora se pristupiti izgradnji manjeg tunela „Priko“ dužine oko 50-tak metara s obzirom da rekonstrukcija ceste po postojećoj trasi između sadašnjih objekata nije moguća, a što je naročito važno jer se radi o spojnoj cesti Omiša sa Zaobilaznicom i nastavno sa autocestom A1 u čvoru Blato n/C
 
6. sanaciju litice treba u ovome trenutku izbjeći jer je ista stabilizirana i postigla je prirodnu ravnotežu kroz stoljeća svoga postojanja. Svako narušavanje takvoga stanja za posljedicu će imati katastrofalnu reakciju obrušavanja zbog uspostave novog poremećenog ravnotežnog stanja. Naznake toga su vidljive iz zadnjeg obrušavanja u svibnju 2018. koje je posljedica nepotrebnog i neuspješnog pokušaja sanacije od strane Hrvatskih cesta
 
7. preslika stanja litice na desnoj strani kanjona prisutna je na suprotnoj strani kod izbijanja tunela „Omiš“, a bila je prisutna i ranije kod tunela izbijenih prije 40-tak godina na županijskoj cesti gdje je litica u vizualno lošijem stanju od danas aktualne pa ovakvih problema po pitanju obrušavanja i ograničenja nije bilo (možda je razlika u tome što je spomenuti tunel izbijala naša nekoć renomirana, a sad ‘pokojna’ tvrtka „Viadukt“ iz Zagreba u čiji lijes je posljednji čavao zabila naša država omogućivši tako inozemnoj korporaciji „Strabag“ da se lišena konkurencije pojavljuje na natječajima kao jedina ‘prava’ i tako dobiva poslove koje potom dodatno kompliciraj kako bi iskamčila još koju kunu više na ionako visoke iznose ugovorenih radova)
 
Zbog svega navedenog, dragi moji Poljičani i ostali građani Grada Omiša, žalosno je da tijekom protekla dva desetljeća nitko od involviranih u ovaj projekt, uključivo uškopljenu političku i širu javnost, ne reagira smatrajući valjda da sva pamet dolazi iz Zagreba ili izvan Hrvatske. Posebno začuđuje izostanak većeg angažmana Grada Omiša oko izrade i realizacije spomenutih projekata i njihova usklađivanja s prostorno planskom dokumentacijom Grada i županije.
 
Dodatno veliki problem projekta Zaobilaznice Omiša je izostanak bilo kakve kompatibilnosti sa izgradnjom luke županijske namjene u Omišu koja je upravo u fazi ugovaranja jer se materijal iz iskopa mogao upotrijebiti u izgradnji luke, velikoga lukobrana i uređenja obale koji su upravo idealna lokacija za deponiranje kvalitetnog materijala tim više što pogodnih deponija u blizini nema. Zato ćemo po svemu sudeći iznova skupo plaćati odvoz tog istog materijala i njegovo deponiranje izvan Omiša, a domalo isti takav materijal uz plaćanje dovoziti iz Segeta i Trogira kao što je to bio slučaj i s uređenjem plaže o čemu sam u više navrata upozoravao Županijsku lučku upravu ali bezuspješno iz samo njima znanih razloga.
 
Isti slučaj je i s mogućim dopunskim vodovodnim raspletom i napajanjem Grada Splita i otoka Brača, Hvara, Šolte i Visa s pozicije vodospreme HE Zakučac koji je potrebno voditi trasom buduće brze ceste Stobreč – Omiš dajući joj dopunsku i dvostruku namjenu uz evidentne uštede. Čini se, međutim, da nadležni i mjerodavni ni taj problem ne vide ili ga možda ne žele vidjeti.
 
U Splitu, 19. ožujka 2021.
 
Ivan Vulić, dipl. ing. građ.
16 ožu., 2021 249 Pregleda

HRVATSKE CESTE NESPOSOBNIJE I OD ‘ŠUMSKIH RAZBOJNIKA’ (39)

U neprijateljskom okruženju po brojnosti, naoružanju i opremi višestruko nadmoćnijega neprijatelja, uz to opterećeni s više od četiri tisuće ranjenika, tobožnji šumski razbojnici poznatiji kao partizani uspjeli su usred ciče zime ratne 1943. premostiti divlju, nabujalu i hladnu Neretvu koristeći se krhotinama porušenoga mosta i tako se izvući iz neprijateljskoga okruženja.
 
Nasuprot njima, Hrvatske ceste d.o.o. oboružane najvrsnijim stručnjacima, najsuvremenijom opremom i što je najvažnije – našim novcima i to u milijunskim iznosima, desetljećima nisu u stanju bez velikih trauma premostiti mirnu i pitomu Cetinu i to u mirnodopskom i prijateljskom okruženju domicilnih eunuha koji godinama stoički kusaju njihova gov…orenja o tome kako se, eto, preko Cetine ne može nikako drugačije nego neuvjetnim brodicama ili kilometrima naokolo jednako neuvjetnim austrougarskim prometnicama i to o vlastitome trošku.
 
 
Treba li većega dokaza da su Hrvatske ceste nesposobnije i od ‘šumskih razbojnika’! Ili ih naprosto nije briga za svoje ‘ranjenike’?
16 ožu., 2021 195 Pregleda

HC MOŽE ŠTO NITKO NE MOŽE! (38)

Sve ono što stoljetnim osvajačima Poljičke Republike nije pošlo za rukom, u kratkome je roku uspjelo Hrvatskim cestama i njihovim servilnim jatacima pa je tako od subote 13. ožujka 2021. do daljnjega nekoć slavna Republika ili točnije, ono što je od nje preostalo, prometno odsječeno od vlastitoga upravnog, poslovnog, obrazovnog, trgovačkog itd. središta. No posluži li vas vrijeme, doploviti ili, ne dao Bog, doplivati, još uvijek se može!
11 ožu., 2021 229 Pregleda

PROMETNO RJEŠENJE ZA ZAKUČAC IPAK POSTOJI! (37)

Ostavljajući ovom prilikom po strani začudne konstatacije gospodina Ive Tomasovića po pitanju izgradnje zaobilaznice Omiša izrečene u programu HR Radio Splita u utorak 9. ožujka 2021. kojima on prije svega dovodi u pitanje vlastitu vjerodostojnost kao omiškoga gradonačelnika, osvrnut ću se na gorući problem koji tišti stanovnike i gospodarstvenike s poljičke strane Cetine zbog jednostranog i nepotrebnog zatvaranja ceste kroz Zakučac s obzirom da alternativna rješenja bolja od ponuđenih itekako postoje samo što je potrebno znati, htjeti i raditi.

Konkretno, predlažem da se umjesto potpunog zatvaranja državne ceste DC70 na duži vremenski period ostavi mogućnost odvijanja prometa kroz kanjon za Zakučac jednim prometnim trakom uz naizmjeničnu regulaciju istog semaforskim uređajima. Promet bi se odvijao uz pribriježnu stranu litice neposredno uz zid vodovoda s obzirom da su se obrušavanja stjenske mase u prošlosti u pravilu događala na prometni trak uz obalu rijeke odnosno uz odbojnu ogradu. Stoga bi se na pojedinim kritičnim mjestima evidentiranih postojećih odvala ili pak na cijelom potezu kanjonskoga dijela prometnice mogla postaviti natkrita zaštita od čeličnih ili drvenih greda (HŽ upravo povoljno rashoduje drvene željezničke pragove!) sa elastično oslonjenim ili ovješenim oprugama zbog amortizacije udarne energije ukoliko eventualno dođe do odrona kamenja. Pješački promet i nadalje bi ostao zabranjen na ovome potezu i odvijao bi se brodicama kako je to i predloženo.  

Također još jednom želim naglasiti da je uz predloženu regulaciju prometa potrebno odmah pristupiti izbijanju tunela „Lisičina“ koji je ionako dio budućega konačnog rješenja državne ceste DC70 čije izmještanje je neminovnost, a za čije probijanje su potrebna najviše dva (2) mjeseca. Ovakvim pristupom znatno bi se umanjila ne samo opasnost od odrona sada i u budućnosti nego i enormna osobna i gospodarska šteta koja se svakodnevno nanosi domicilnome stanovništvu i gospodarstvu, a posljedično gradskome i državnome proračunu.  

Zbog svega navedenoga pozivam još jednom sve odgovorne i nadležne od uprave Hrvatskih cesta do omiškoga gradonačelnika da obustave forsiranje nesuvislih, štetnih i pogubnih rješenja za pučanstvo ovoga kraja, a poglavito mojih Poljica te ih pozivam da razmotre makar ovo najnovije ponuđeno alternativno rješenje kako bi se na svima prihvatljiv i zadovoljavajući način riješila regulacija prometa, izbjegli nepotrebni toškovi i smanjile narasle tenzije.

U Splitu, 11. ožujka 2021.

Ivan Vulić, dipl. ing. građ.

04 ožu., 2021 202 Pregleda

OBAVIJEST O ZATVARANJU CESTE KROZ ZAKUČAC NA DUŽI VREMENSKI PERIOD (35)

Ne bude li većih problema i neugodnih iznenađenja, svega tri i pol mjeseca u prvom poljetnom te još mjesec dana u drugom jesenskom zatvaranju poljičke žile kucavice DC-70 dijeli nas od trajnog problema – preusmjeravanja većeg dijela prometa s Jadranske magistrale na nejaka poljička cestovna pleća!

Kao što imate priliku čuti u priloženim izjavama prvoga čovjeka Hrvatskih cesta Petra Škorića i prvog čovjeka Grada Omiša Ive Tomasovića, postignut je džentlmenski sporazum o zatvaranju ove važne prometnice na štetu Poljica i Poljičana bez valjane alternative što i ne čudi s obzirom da u podužim izjavama ni jedan ni drugi govornik ni rječju nisu spomenuli Poljica. Za njih je to Omiška zagora, a sa zagorom se nema bogznašto pregovarati jer ovaj infrastrukturni objekt vrijedan 180 milijuna kuna ionako se ne gradi zbog žitelja zagore tj. nekoć slavne, a danas posramljene Poljičke Republike.

Ovim se, nažalost, obistinilo sve ono na što smo u nebrojeno navrata upozoravali, napose inž. Ivan Vulić, kao što i sad upozoravamo poštujući svako drugačije razmišljanje, da najgore po žitelje Poljica – tek dolazi.

Poveznica na izjave P. Škorića i I. Tomasovića: https://www.facebook.com/dalmatinskiportal/videos/1080653365789882

Poveznica na izjave lokalnih predstavnika: https://dalmatinskiportal.hr/vijesti/zatvara-se-cesta-od-omisa-prema-gatima-preko-cetine-vozit-ce-brodice–drugog-rjesenja-nije-bilo-/90850?fbclid=IwAR0lVWFb8dgfpesEWQR7vHj-4uRn6wxFJHp8t5mXBEK4_dyaFf7XvZf0j2w