U povodu vijesti koju je jučer 29. ožujka 2019. objavio portal Dalmacija Danas pod naslovom „Je li moguće? Raspisan natječaj za dokumentaciju, lokacijske i građevinske dozvole za dionicu TTTS–Dugi Rat“ (vidi: www.dalmacijadanas.hr/je-li-moguce-raspisan-natjecaj-za-dokumentaciju-lokacijske-i-gradevinske-dozvole-za-dionicu-ttts-dugi-rat) možemo tek dodati da se kolege s pravom pitaju je li to moguće s obzirom da je isto trebalo uraditi barem koje desetljeće ranije i to na posve drugačiji način.
 
Međutim, kako ‘pas nikad ne laje radi sela’, tako se ni ovaj natječaj ne provodi zbog prevelike želje investitora (Hrvatske ceste d.o.o.) da se dugo iščekivana brza cesta prema Omišu što prije izgradi već naprotiv, riječ je o manevru kojim se kupuje novo vrijeme za tko zna koju po redu odgodu njene izgradnje. S obzirom da je Jadranska magistrala baš na ovoj dionici već godinama najopterećenija prometnica u Hrvatskoj te da se godinama nalazi u vrhu svih prioriteta Hrvatskih cesta, neshvatljivo je da se baš nju ne može izgraditi sredstvima hrvatskih poreznih obveznika kao tolike druge u Hrvatskoj daleko manjeg značaja nego se baš njena izgradnja uvjetuje sredstvima iz EU fondova kojih pak nema bez tzv. (multi)modalnosti, a nje opet ne bez dodatnog oblika prometa u vidu (trajektne) luke u Krilu (zato su četiri trake do Krila, a samo dvije u nastavku).

Kako je svima poznato da se većina mještana Krila te gotovo svi otočani argumentirano suprotstavljaju izgradnji spomenute luke zbog mogućih devastacija okoliša i vrijednih arheoloških lokaliteta na trasi glavne i pristupne ceste, zbog bojazni od ugrožavanja egzistencije građana koji se bave turizmom i kvalitete života na tom području, a otočani zbog udaljenosti od gradskih sadržaja i duže plovidbe, nije teško zaključiti da od ove prometnice, na žalost ili na sreću, još zadugo neće biti ništa. Jasno je to i investitoru Hrvatskim cestama, pa zato užurbano vrše pripreme za što skorije puštanje u tranzitni promet tzv. zaobilaznice kroz srednja Poljica.

Također je posve neshvatljivo zbog čega je iz projekta brze ceste prema Omišu izbačena dionica čvor „TTTS“ – čvor „Grljevac“ na kojoj su radovi započeti u studenome 2007. i na zahtjev Hrvatskih cesta d.o.o. obustavljeni u lipnju 2011. nakon utrošenih 50 milijuna kuna (usput, započeti rotor na TTTS-u danas je obično smetlište). Zato je investitor dužan javnosti objasniti zašto se započeti radovi jednostavno ne nastave s obzirom da ova dionica prometno servisira turistički najrazvijenije područje poljičkog uzobalja s nekoliko hotela i stotinama turističkih apartmana, tim više što valjana građevinska dozvola već odavno postoji?

Zaključno, improviziranje i poigravanje s ovim gorućim problemom čemu godinama svjedočimo nedopustivo je i sa stajališta struke i sa stajališta digniteta prema žiteljima Poljica, županije i brojnim turistima kojih se ovo sudbinski tiče. I zato je 18 mjesnih odbora s područja Poljica razložno zatražilo održavanje sastanka s ministrom prometa Olegom Butkovićem kako bi bez posredovanja medija i raznih glasnogovornika saznali kakva im je doista sudbina namijenjena i kako bi se umjesto politike i politikanata napokon čuo glas struke koja je posve marginalizirana.

Zasad je to, međutim, samo vapaj vapijućih u pustinji.
Facebook Komentari