Kad se razveže svilena vrpca i razmota zavodljiva ambalaža u koju je Slobodna Dalmacija upakirala ‘idiličnu’ vijest o jednoglasju 11 nazočnih (od 17 ukupno) vijećnika Gradskog vijeća Omiša sa zahtjevima predstavnika ‘mještana omiškog zaleđa’ s jučer održane tematske sjednice na kojoj, kako u priloženome članku piše, ‘rasprave nije ni bilo jer su se svi vijećnici složno uhvatili za jedan štap’, sa žaljenjem moramo konstatirati da je deblja strana štapa po običaju zapala Poljičane i druge žitelje Poljica i Omiša koji će, zajedno s gospodarstvenicima iz poslovne zone Zakučac i spomenutoj ‘idili’ usprkos, u dužemu vremenskome razdoblju morati – u navigaciju preko nabujale Cetine!
Drugim riječima, dva netom priređena prosvjeda građana kojima samovolja Hrvatskih cesta na pragu zime bezobzirno remeti svakodnevnicu, a nekima dovodi u pitanje i samu egzistenciju, održana su bez ikakvoga učinka jer su Hrvatske ceste ostale pri početnome stavu da se cesta kroz Zakučac bezuvjetno zatvori te da od probijanja tunela kroz Lisičinu (kao ni od brze ceste Stobreč-Omiš što je i razlog zbog kojega se zaobilaznica Omiša forsira po svaku cijenu!), do daljnjega – nema ništa. Tako će Poljičani i drugi žitelji Poljica te mnogi Omišani kroz narednu godinu-dvije, a možda i duže, na svojoj koži iskusiti smisao izreke ‘ploviti se mora, živjeti pak ne’.
Kad se u novinskome članku prezentirani zaključci sa spomenute tematske sjednice Grada Omiša usporede sa zaključcima iz priopćenja za javnost Saveza za Poljica od 18. listopada 2020. iz dokumenta pod nazivom “Zaobilaznica Omiša u svjetlu činjenica” dostupnog na http://poljica.hr/u-povodu-zatvaranja-ceste-kroz-zakucac-24-zaobilaznica-omisa-u-svjetlu-cinjenica/, postaje jasnije zašto je našoj udruzi izostao poziv za sudjelovanje u ovoj važnoj raspravi koje, kako sada znamo, zapravo nije ni bilo, ali ostaje nejasno zašto nitko od organizatora prosvjeda koji su ovu tematsku sjednicu i tražili nije istoj nazočio (ne računamo li, naravno, Denisa Dujmovića koji bi sjednici ionako bio nazočan kao oporbeni gradski vijećnik).
Legitimno je, dakako, tražiti malo i zadovoljavati se još manjim kao što to, po našemu mišljenju, čine organizatori prosvjeda (zahtjev za sigurnim prijevozom preko Cetine dok se ne izgradi tunel kroz Lisičinu), kao što se i o racionalnosti zahtjevā Saveza za Poljica specificiranima u četiri točke može raspravljati (zahtjev za bezuvjetnom izgradnjom tunela kroz Lisičinu bez zatvaranja ceste kao minimum), ali zato se ne može legitimno govoriti o jedinstvenome stavu svih Poljičana i drugih žitelja Poljica i Omiša u ovoj stvari kao ni o njihovome mirenju s činjenicom da se nesposobnost Hrvatskih cesta u rješavanju nagomilanih problema splitske aglomeracije iznova prelama preko naših zajedničkih leđa.
Zato držimo velikim propustom što uz gradske vijećnike tematskoj sjednici nisu nazočili ne samo organizatori prosvjeda u punome sastavu nego i predstavnici svih ostalih udruga, društava i građanskih inicijativa s područja Poljica i Omiša kojih se ova problematika itekako tiče te predstavnici svih zainteresiranih medija kako bi se u javnosti stvorilo posve drugačije ozračje u kojemu oportunizmu i trulim kompromisima na štetu Poljica i Omiša te ovoga dijela SDŽ ali i državnoga proračuna, ne bi bilo mjesta.
No, tko zna, možda je baš zato sve i bilo onako kako je moralo biti?! Vrijeme će, kao i uvijek, to najbolje pokazati.