Ukratko i pučkim jezikom rečeno, grad Split kao najveći ‘adut’ u regiji trebao bi najviše i dobiti i to prije svega novi ulaz u grad koji će usputno oživjeti kaštelansku zagoru te niz novih prometnih sadržaja i komunikacija koje bi grad trebale učiniti turistima lakše dostupnim, a izgradnjom zaobilaznice prema TTTS-u građane Splita poštedjeti nepotrebnih prometnih gužvi.
Omiš kao puno manji ‘igrač’ ali opet ne i zanemariv dobiva vrlo važnu gradsku luku te ne manje važno prometno rasterećenje preusmjeravanjem prometa s Jadranske magistrale novim mostom preko Cetine na staru Pavićevu cestu Naklice-Tugare-Srinjine-čvor TTTS.
Općine Dugi Rat i naročito Podstrana također imaju razloga za veselje jer će dobiti ‘sitniš’ dovoljan za komunalno uređenje lokalnih ulica, ali i nadu za manji promet vlastitim dvorištem s obzirom da će, kako u članku lijepo piše, „otvaranjem nove ceste za tranzit (tzv. zaobilaznice Naklice-Tugare-Srinjine-čvor TTTS), današnja magistrala dobiti novo značenje za lokalni promet“.
A što u ovom velikodušnom darivanju naše županije dobivaju naša Poljica? Uz već spomenuto komunalno ‘šminkanje’ i navodno djelomično prometno rasterećenje priobalnog dijela Poljica, srednjopoljička mjesta Srinjine, Tugare i Naklice (a posljedično i oba Sitna, Dubrava, Gata i sva sela redom do čvora Blato n/C) dobivaju čast da podmetnu svoja pleća i žrtvuju svoju budućnost kako bi se prije svih ostalih prometno rasteretili gradovi Split i Omiš. Doduše, u tu svrhu će, kako u članku lijepo piše, Poljica dobiti još i „obnovu 5,5 kilometara ceste kroz Tugare koja bi trebala imati i nekoliko mjesta s dodatnim trakom za pretjecanje“.
Ne želeći remetiti idilu i sklad svih onih u Poljicima i uokolo njih koji podržavaju ovakav prometni rasplet, Savez za Poljica i nadalje smatra izrazito štetnim svako daljnje odlaganje izgradnje brze ceste čvor TTTS-čvor Grljevac-Dugi Rat-Omiš kao jedinog pravog rješenja te preusmjeravanje tranzitnog prometa na nejaka poljička pleća ‘obnovljenom’ Pavićevom cestom od čvora TTTS preko Srinjina, Tugara i Naklica do Omiša jer sreća i budućnost Poljica nisu improvizacije koje omogućuju da se brže ‘protutnji’ kroz Poljica nego izgradnja prometnica i sadržaja koji nude razloge da turisti sigurno i bez gužvi dođu u Poljica, a Poljičani, napose mladi i obrazovani, da u njima ostanu živjeti i raditi.
A ako nam već nametnute okolnosti i životna realnost uvjetuju improvizacije, onda bi zbog svega što su Poljičani i Poljica kroz povijest dali svojoj domovini Hrvatskoj bilo pošteno da se pristupi ozbiljnoj rekonstrukciji stare Pavićeve ceste u cijeloj dužini od Strožanca do čvora Blato n/C s ogrankom prema Zakučcu i Omišu u skladu s modernim standardima i prometnim rješenjima koja uključuju izgradnju lokalnih zaobilaznica pojedinih srednjopoljičkih mjesta i naselja kako bi se tranzitni promet, ako već mora privremeno biti preusmjeren kroz srce Poljica, odvijao na što manje pogibeljan te gospodarski i ekološki štetan način.
Stoga, poštovani štioci, tko što dobiva, a tko gubi u ovoj idiličnoj ‘darovnici’ našoj županiji ili kako je tko ‘trgovao’ ako vam je tako draže – prosudite sami.
Facebook Komentari