Ovih predizbornih dana 27. i 28. svibnja 2025. uoči drugog izbornog kruga za funkciju splitskog gradonačelnika Slobodna Dalmacija u nastavcima objavljuje naručene promo-priloge (u privitku) o izgradnji mosta preko Kaštelanskog zaljeva (vjerojatno ne iz altruizma i ne besplatno) kao da o njemu ovise životi Splićana. To što će i ovaj most, da se sutra izgradi, zadugo voditi iz ‘ničega u ništa’ kao što je to slučaj s mnogim cestovnim objektima HC-a, manje je važno. Puno je važnije stvoriti dojam kako država skrbi o svojim građanima koji su u nemilosti oporbene vlasti, u ovom slučaju o Splićanima, ne bi li bolje razumjeli kome u nedjelju 1. lipnja 2025. trebaju dati svoj glas.  

Jer da nije tako, po količini zakupljenog medijskog prostora moglo bi se shvatiti kako je Hrvatskim cestama d.o.o. tj. državi izgradnja spomenutoga mosta važnija i od dovršetka brze ceste Trogir-Solin, i od dovršetka solinske Širine, i od izgradnje deniveliranog raskrižja u Stobreču, i od gradnje brze ceste od Stobreča do Omiša premda se već godinama od prigode do prigode nadležni i odgovorni zaklinju kako je baš ova potonja prioritet svih prioriteta. No sad vidimo da joj je Kaštelanski most, makar prigodno, preoteo primat.

A kad smo već kod spomenutoga mosta koji bi rasponom i visinom luka trebao doseći onaj Pelješki da bi se udovoljilo (megalomanskim) zahtjevima Sjeverne luke čiji najveći koncesionar je Luka Split d.d. kojom upravlja tvrtka Gors savjetovanje sa 78% udjela (Grad Split kao drugi najveći dioničar ima tek 9,57% udjela), treba reći da je njegov položaj utvrđen Studijom izvedivosti Novi ulaz u Split-čvor Vučevica (A1)-čvor na DC8-Trajektna luka Split koju su za Hrvatske ceste u srpnju 2020. izradile tvrtke Trafficon d.o.o. i Pro Urbe Ltd. iz Zagreba dok je samu lokaciju mosta odredila Maritimna studija Izgradnja mosta preko Kaštelanskog zaljeva koju je u prosincu 2023. izradio Pomorski fakultet Sveučilišta u Rijeci. Da li su izrađivači spomenutih studija razlogom što projekt budućega mosta ne uviđa potrebu za izgradnjom Splitu nasušno potrebne željezničke pruge teško je reći ali ako i jesu tko im može zamjeriti što se iz Zagreba odnosno Rijeke ne vidi najbolje što Splitu treba s obzirom da ni HC, ni resorno ministarstvo, ni Vlada RH splitsku pamet koja se odavno na ovu temu referirala nitko nizašto ne pita.

Srećom, izbori su za tri dana, a svakoga gosta pa tako i Kaštelanskoga mosta, tri su dana dosta!

P.S. Dok Splićane zabavljaju natječajima, Butković i Plenković u Rijeci grade. Čestitamo svima koji slave!
       Više na https://www.facebook.com/100057971924203/posts/1081637433778644/

Facebook Komentari