Zavodljiva je, a ponekad i duhovita ta naša pučka etimologija što se najbolje ogleda u nazivu Mošnica za krajnji istočni dio Poljičke planine zbog njenih istaknutih vrhova-glava koje poput mošnica ili mošnji ‘vise’ ponad Prika: Stomorice, Crvene Stine, Babjače (Babnjače) i Komorjaka koji su od pamtivijeka jedan od amblematskih ili najprepoznatljivijih simbola grada Omiša.
Ni zavodljiva ni duhovita, međutim, nije namjera Hrvatskih cesta d.o.o. da Mošnicu ‘uškope’ izgradnjom triju tunela i dvostruko više vijadukata ne mareći za nagrđivanje rečenog simbola koji je nebrojene generacije Omišana i Poljičana dočekivao i ispraćao baš takav kakav jest i po kojemu Omiš pamte namjernici kojima se broja ne zna.
Ako se pitate zašto su Hrvatske ceste odlučile devastirati tako značajan krajobraz, odgovor je vrlo jednostavan: zato što im je postojećom prostorno-planskom dokumentacijom netko servilan to omogućio ne opterećujući se štetnim posljedicama kao što su narušavanje spomenutog krajobraza, njegova ekosustava i uopće ambijentalnih vrijednosti Prika, a o zagađivanju bukom i ispušnim plinovima te destabilizaciji litica da i ne govorimo. Začudno, ne opterećuje to ni projektante HC-a kao što ih ne opterećuju ni znatno veći troškovi građenja tehnički zahtjevne cestovne infrastrukture.
Tako će, eto, novi naraštaji Omišana, Poljičana i putnika namjernika ubuduće gledati ‘uškopljenu’ Mošnicu ukoliko se pak ne dogodi čudo pa investitor uvaži primjedbe Saveza za Poljica protivne planiranome ‘škopljenju’ Mošnice s prijedlogom da se zbog svih navedenih razloga ova višestruko problematična trasa izmjesti ponešto sjevernije na sigurnu udaljenost od glava žitelja Prika i pogleda Omišana (vidi http://poljica.hr/primjedbe-i-prijedlozi-na-prometna-rjesenja-hc-a-na-podrucju-omisa-i-dugog-rata/).
P.S. Prema neslužbenim ali pouzdanim informacijama, u međuvremu smo saznali da su prijedlog SZP za izmještanje dijela spomenute trase prema sjeveru, izgradnju čvora “Omiš-zapad” u Zakučcu i novoga tunela “Komorjak” umjesto kraka “Komorjak-jug” iz postojeće tunelske račve, podržali i Grad Omiš i Općina Dugi Rat uputivši HC-u slične zahtjeve.