Naša skromna udruga Savez za Poljica u dva navrata se dopisom obratila Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture RH, Predsjedniku Vlade RH i Hrvatskim cestama d.o.o. s prijedlogom da se u Omišu priredi Okrugli stol na kojemu bi stručnjaci umjesto političara dogovorili optimalnu trasu i uvjete izgradnje zaobilaznice ili brze ceste čvor TTTS – most u Omišu te državnih cesta D8 i D70 na području Poljica (u privitku faksimili dopisa broj 13/2018. od 28. 6. 2018. i dopisa br. 14/2018. od 7. 8. 2018.).
I dok se Predsjednik Vlade RH, očekivano i donekle razumljivo, nije oglasio kao ni Hrvatske ceste d.o.o. što je pak posve neočekivano, nerazumljivo i neprihvatljivo, sukladno očekivanju oglasilo se nadležno ministarstvo priloženim dopisom od 25. rujna 2018. zaprimljenim jučer, što zavrijeđuje pohvalu. Ono što nije za pohvalu je potpuno ignoriranje našeg prijedloga da se priredi stručni Okrugli stol u Omišu kako bi se ‘dite dalo materi’, pa zapravo sve što državni tajnik Tomislav Mihotić u dopisu navodi ne samo što nije odgovor koji smo tražili nego je ponavljanje šturih informacija dostupnih iz medija.
Kako su u našemu društvu mnoge uloge zarolane, vrijedi podsjetiti da su izabrani politički predstavnici tek servis svojih birača, a po njima odabrani dužnosnici i rukovoditelji državnih tvrtki tek izvršitelji povjerenih im poslova čiji nositelji realizacije moraju biti stručno osposobljeni pojedinci i tvrtke. Kako sve to naposlijetku plaćaju porezni obveznici i građani, naše je neotuđivo pravo zahtjevati da se po pitanju realizacije životno važnih projekata očituju neovisni stručnjaci tim prije što projekti godinama zapinju, planirana novčana sredstva propadaju, a ponuđena rješenja proturiječe sama sebi što upućuje na mogućnost zadovoljavanja parcijalnih, a ne zajedničkih interesa.
I zato još jednom pozivamo odgovorne da u što kraćem roku omoguće neovisnim stručnjacima, napose domicilnima koji najbolje poznaju naše probleme i potrebe, da iznesu svoje prijedloge i razmišljanja kako bi se realizacija ovog životno važnog infrastrukturnog projekta optimizirala i napokon pomakla s mrtve točke. (AM)



