S obzirom da je u tijeku javni uvid u „Studiju o utjecaju na okoliš državne ceste D8, dionica čvor TTTS – čvor Stara Podstrana – čvor Krilo Jesenice – čvor Dugi Rat – most Cetina“ koji traje do 19. 9. 2018. (podsjećamo, javno izlaganje održat će se u utorak 14. 9. u 11 sati u Općini Podstrana, te istoga dana u 14 sati u Općini Dugi Rat), zanimalo nas je kakvo zanimanje su iskazali Poljičani i drugi žitelji Poljica za ovu životno važnu prometnicu na isteku prvog tjedna javnog uvida.
Sukladno našem očekivanju, zanimanje Poljičana kao i drugih žitelja Poljica za ovu cestu života posve je zanemarivo, da ne kažemo – ravno nuli! Očekivano zanimanje iskazuju jedino vlasnici zemljišta na trasi buduće zaobilaznice i potencijalni kupci istoga, dok najveći broj naših ljudi ni najmanje ne zanima hoće li im buduća prometnica narušiti sadašnju kvalitetu života ili će ga unaprijediti, hoće li sa buduće zaobilaznice imati odgovarajući spoj na lokalne ceste i ulice ili će morati kilometrima suvišno voziti do prvoga izlaza tj. čvora, hoće li buduća cesta aktivirati stare i turistički potentne dijelove Podstrane, Jesenica i Dugoga Rata ili će ih još više izolirati, hoće li cesta donijeti žarko željenu infrastrukturu (struju, vodu i kanalizaciju) i kome.
Jednako nezapaženo prolazi i prijedlog rješenja Poljičanima najvažnijeg prometnog čvora – čvora Omiš – koji prema ponuđenom prijedlogu ne rješava ni postojeće, a nekmoli će buduće prometne probleme i potrebe Poljičana i Omišana. Dojam je da je predlagatelju jedino važno da tunel koji vodi ‘iz ničega u ništa’ po svaku cijenu dobije bilo kakav nastavak kako više ne bi plijenio negativnu pozornost, dok svi drugi problemi ostaju neriješeni, napose spoj Omiša te Donjih i dijela Srednjih Poljica sa autocestom kod izlaza Blato n/C.
Jednako je beznadežan i prijedlog izgradnje trajektne luke u Krilu sa pristupnom cestom od koje će se budućim vozačima zavrtjeti u glavi, a željenoga odmorišta za dolazak sebi neće naći jer ga nema ni u planovima.
Sve ove anomalije i prometna rješenja koja to nisu iako se uporno forsiraju od strane nadležnih, laiku je teško razabrati iz javno dostupnih materijala, što i ne čudi. Čudno je, međutim, što nadležni uporno izbjegavaju čuti prijedloge i rješenja koje godinama uporno nude naši domaći, štoviše, poljički stručnjaci, a koja su čak i spomenutim laicima razumna i logična. Stoga ćemo u nekoliko slijedećih objava pokušati ukazati na razlike u pristupu rješavanju spomenutih gorućih prometnih problema, a vas kojih se to tiče molimo za minimum pozornosti i maksimum angažmana u pisanju primjedbi koje se nadležnima (Upravni odjel za komunalne poslove, komunalnu infrastrukturu i zaštitu okoliša Splitsko-dalmatinske županije) mogu dostaviti zaključno sa 19. 9. 2018.
Kad smo se već potrudili nabaviti je, za početak, barem pomno razgledajte i proučite priloženu trasu zaobilaznice od čvora TTTS u Stobreču do mosta na Cetini u Omišu.
Uz priložene fotografije trase, evo i trase u PDF-formatu u visokoj rezoluciji: Trasa zaobilaznice Stobreč – Omiš sa svim čvorištima