Tijekom jučerašnjega dopodneva (četvrtak, 19. prosinca 2024.) potpredsjednik Vlade RH i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković obavio je još jedan promidžbeni blic-posjet ‘bauštelama’ cestovne infrastrukture na splitskome području uzmaknuvši na vrijeme prije negoli ostane zatočen u prometnome krkljancu kolabirajućih splitskih prometnica.

Za razliku od njegovih ranijih ‘vizitacija’ koje su ostale upamćene po nerealiziranim obećanjima, jučerašnju i ne treba pamtiti po onome što je ministar rekao nego po onome što nije, a trebao je.

Trebao je, primjerice, po dolasku na TTTS zbog uvođenja u posao izvođača radova na dionici Mravince-TTTS u sklopu projekta „Multimodalna platforma Splitske aglomeracije“ javnosti objasniti zašto se 2011. (četiri godine nakon početka radova i uzaludno potrošenih 50 milijuna kuna!) naprasno odustalo od gradnje dionice TTTS-Grljevac bez čije izgradnje nema prometnoga rasterećenja jer dionice Mravince-TTTS i Omiš-Dugi Rat (za koju se traži 180 milijuna eura ‘bespovratnih’ sredstava) prometno ništa neće rasteretiti same po sebi.  

Pri spomenu dionice od Omiša do Dugog Rata ministar je mogao objasniti, a nije, zašto se forsira njena izgradnja po projektu koji se razložno čini problematičnim zato što narušava prepoznatljivu ambijentalnu vizuru Omiša prijeteći uz to potencijalnim odroništima u gusto naseljenome dijelu Prika, a k tome je izvedbeno i vrlo zahtjevan, kad nasuprot tome postoji izvrsno alternativno rješenje kojim se izgradnja čak triju tunela i šest vijadukata zamjenjuje izgradnjom samo jednoga tunela koji pak ništa ne narušava niti ikoga ugrožava, a zasigurno i manje košta. Ministru bi, naposlijetku, moralo nešto značiti i to da alternativno rješenje podržavaju i Grad Omiš te Općina Dugi Rat na čijemu se području radovi izvode i koji najbolje poznaju teren i njegove ćudi.  

Butković je također propustio objasniti zašto se višekratno odgađa otvaranje ponuda za izbor izvođača radova na ovoj ‘škakljivo’ isprojektiranoj dionici te zašto se post festum, dakle po izgradnji omiške obilaznice, a ne prije toga, ugovorila izrada Prostorno-prometno-građevinske studije cestovne mreže na širem području grada Omiša i u koju svrhu?

Prava je šteta što gospodina ministra nitko od brojnih predstavnika ‘sedme sile’ ništa od navedenoga nije zapitao!

Facebook Komentari